dilluns, 4 d’agost del 2008

Descomptagotes

Ja he explicat en alguna ocasió (i els que m'envolten encara ho saben millor) que sóc un rata molt estalviador. De fet, aquesta tarda he estat mirant quines activitats es poden fer a baix preu; i no és que m'afecti la crisi, sinó que jo sempre duc la crisi a sobre. I no es tracta dels sortejos als que participo, sinó als descomptes.

Fa anys que me'n vaig adonar que la gent no aprofita els descomptes que té a l'abast. Sense anar gaire lluny, el gran Carnet Jove ofereix múltiples descomptes i no el té pas gaire gent de la que conec. I això que té molts avantatges d'ús força comú (descomptes al Pans&Company&Bocatta, al Telepizza, als Cines) o d'ús més restringit (Teatres, museus). Cada any has d'anar a l'oficina de la Caixa i demanar el Pack de vals de descompte. Si el fulleges, hi pots trobar meravelles com un 2x1 pel Zoo de Barcelona (sense descompte és un robatori) o el necessari 2x1 a Port Aventura (algú és capaç d'anar pagant l'entrada sencera?). Parlant de Port Aventura, fa un parell o 3 d'anys el Carnet Jove va celebrar el noséquinesè aniversari i vam poder accedir al parc temàtic per 5€! O anar a veure "El mètode Grönholm" per meitat de preu!

Però a banda del Carnet Jove (que sembla que em paguin per fer-ne publicitat) hi ha d'altres descomptes que utilitzo habitualment. El cas més clar és el de l'Abacus. Amb tan sols 10€ te'n fas soci, però atenció: no és una quota anual de 10€ sinó que només cal pagar-ho un sol cop! I que ofereix això? Que et restin 1 o 2 euros per llibre que compris, per exemple. O el descompte que fa dos anys que rutlla a Sant Andreu de la Barca: per Nadal, les botigues donen vals 2x1 pel cine per cada compra.

Ara que, el que més em sorprèn són aquells joves que utilitzen targetes T-10, anant en transport públic diàriament. Tenint a l'abast la T-Jove que surt a molt bon preu i que et permet fer viatges il·limitats durant 3 mesos...

Només cal tenir una mica de paciència per buscar amb quines condicions ens poden sortir les coses més barates. Potser així hi hauria menys gent que es queixaria de la crisi. Jo mateix, en aquests moment, tinc a l'abast 6 entrades completament gratuïtes al cinema, que m'han vingut de 3 llocs diferents. Com diu aquell, "Reflexionem-hi, si us plau, reflexionem-hi".

9 comentaris:

Jaume Pros ha dit...

Davant la crisi qualsevol idea d'estalvi és vàlida. Encara que no sé si a final de mes els vals descompte solucionarien gaire cosa. Potser vosaltres, els joves, en teniu més, al vostre abast i sí que ho noteu...

Luke ha dit...

Jo fa un any que vaig acabar els estudis i encara faig servir el carnet de la uni (el de la UPC o el de la UB) i cola als cines XD o de vegades vaig de gorra quan algun colega em dóna un val xD

Apa nano no siguis tant garrepa xD, estalvia, però no abusis, que tot s'ha de fer amb mesura!

Helga ha dit...

Doncs jo també sóc "estalviadora". Ja no vaig al cine, ni a parcs d'atraccions... si no és amb descompte.

De fet, ara està de moda (el màrqueting, ja se sap) que et facin una targeta client a totes les botigues que entres. La majoria no ofereixen res d'especial, però tot sigui perquè hi caiguis i tornis a anar-hi a comprar...

Jesús M. Tibau ha dit...

molt bé, veig que et curres això d'aprofitar totes les oportunitats, Ben fet

Jansy ha dit...

Jaume, això de ser jove té molts avantatges, és cert. Però té la seva raó, no ens podem permetre segons quines coses. De totes maneres, es pot estalviar amb qualsevol edat.

Luke, la picaresca també serveix com a mètode estalviador (amb mesura, és clar), així que mentre puguis, utilitza el teu carnet!

Helga, això que fas de no anar a aquests llocs sense descompte està bé, perquè si busques bé, al final trobes descomptes per tot arreu. Les targetes client són màrqueting, però a vegades ofereixen força bons avantatges!

Jesús, I tant que m'ho curro. Pensa que 3 cops que vaig al cine, m'estalvio una entrada!

Laia ha dit...

aquesta frase es del que sortia a dinamita, el show del tricicle??? ai no sé, em sona!!!

Jo la veritat és que duc una t-10 d'una zona sempre al moneder, però és que és només per si plou i per exemple no puc anar a peu. Si portés l'altra em caducaria...

però està molt bé, jo també sóc així. Què carai, ni que ens regalessin les coses!! Quan no tenia el carnet d'estudiant, anava al cine sempre el dia de l'espectador :P

Jansy ha dit...

Laia, exacte, la frase és del Dinamita. :) Sempre va bé portar les targetes a sobre, però si les has d'utilitzar cada dia has de mirar altres opcions de targetes; la T-10 és una ruïna!

Luke ha dit...

El Transport Públic és un "timo", si és públic perquè es paga? Pel maneteniment? Pels entrepans dels treballadors que es foten als descansos? O perquè?

Jansy ha dit...

Luke, suposo que es paga perquè sortiria molt car. De fet, tot allò públic també ho pagues. Almenys, que jo sàpiga, el metro és molt deficitari, així que encara sort que no ens fan pagar més...